الثلاثاء، 4 أغسطس 2020

وصلت رسالة جديدة - قصة رعب قصيرة

البوست دة كان على صفحة صديق ليا من كام يوم.. الصديق دة اختفى يوميها ولحد دلوقتي مش عارفين راح فين
....
النهاردة حصل الآتي : جت لي رسالة على التليفون من رقم غريب بتقول " احنا شايفينك " .. بحثت عن الرقم لقيته مش متسجل بأي اسم .. حتى مش سبام. حاولت أطنش الرسالة و بعد ساعتين جت لي رسالة تانية من نفس الرقم بتقول " لازم تخاف " . وقتها قلت لا بقى .. جربت اتصل بس طلع الرقم غير موجود في الخدمة
خفت ... فضلت قاعد ساكت بفكر في الرعب اللي حصل.
مكدبش عليكم .. كنت كل دقيقة بلف في الشقة كلها وانا لوحدي .. بتأكد أن مفيش حاجة.
قعدت اقلب شوية على الفيس .. بقلّب بس .. متوتر .. قلبي مقبوض.
جت لي رسالة تالتة .. فتحتها.
" احنا قدام الباب "
بصيت ورايا لباب اوضتي مفيش حد.
قمت وخرجت وانا ركبي بتخبط في بعضها ورايح عند باب الشقة.
وانا في الطريق جت لي رسالة ..
" متحاولش تبص لإنك مش هتشوفنا "
خدت بعضي وجريت على اوضتي. قفلت باب اوضتي بالمفتاح وقعدت وكتبت البوست دة ..
لو حد شاف البوست يساعدني يقول لي اعمل ايييه مع اني بجد حاسس أنهم جوة الشقة دلوقتي.
مش سامع خطوات بس حاسس بوجودهم. فيه ريحة وحشة جداا في كل مكان دلوقتي.
كلموا اهلي لاني مش هلحق أكلمهم.
بابا : 010XXXXXXXX
ماما : 011XXXXXXXX
.....
البوست خلص. الصديق دة اختفى فجأة. محدش كان مصدقه في الكومنتات .. التعليقات كلها فاكراه بيهزر باعتبار أنه اصلا كان عمال ينشر بوستات رعب هزار.
بس لما اختفى يومها من ٣ ايام بالظبط .. أصحابه وعيلته اللي دخلوا ملقهوش ولقوا البوست اترعبوا. موبايله كان موجود بس مش عليه رسايل خالص.
الموضوع مخيف طبعا .. الفكرة اني قعدت ادور لقيت ان فيه حول العالم مواقف مشابهة حصلت فعلااا.
السؤال .. راحوا فين ؟ مين خطفهم ؟
هل مخلوقات فضائية زي ما المواقع بتقول ؟
ولا جن ؟ ولا مخلوقات تانية ؟؟!
-تمت-
هيثم_ممتاز

هناك تعليق واحد: